Maisto tvarkymo pagrindai

Maistas yra tokia svarbi mūsų egzistencijos dalis. Mūsų gyvenimas sukasi apie jį nuo pat pabudimo. Maistas ir vaišės neatsiejami, ir net šventės visame pasaulyje ir visose kultūrose yra susijusios su maistu. Mūsų senovės Indijos šventraščiuose maistas skirstomas į tris kategorijas, pvz.

Satvic arba grynas maistas: Tai maistas, kuris gydo, guodžia, yra sultingas, švelnus, didina ilgaamžiškumą, intelektą ir jėgą, gerai virškinamas mūsų organizmo.

Radžasik arba skoningas maistas: Tai sūrūs, aštrūs, kartūs, sūrūs produktai, kurie gali sukelti sveikatos sutrikimus, liūdesį ar diskomfortą.

Tamasik arba nešvarus maistas: Tai – pasenęs, šaltas, likęs maistas, nešvarus ir pusiau paruoštas maistas, darantis didelę žalą protui ir kūnui.

Maistas yra vienas iš mūsų gyvenimo aspektų, kurį laikome savaime suprantamu dalyku. Mažiau dėmesio skiriame maistui, kurį vartojame. Paliekame savo kūną spręsti nuolatinio kasdienio gyvenimo ir gyvenimo būdo keliamas problemas. Mes, žmonės, nelaikydami savo kūno savaime suprantamu dalyku, turime sukurti sveikatą kuriančias sistemas ir kurti vienybę su maistu, produktyviais pratimais, joga, korekciniu kvėpavimu ir meditacija, poilsiu ir miegu bei būti dvasiškai sąmoningi ir sąmoningi. Šie žingsniai padeda užtikrinti geresnę ištvermę, jėgą, tonusą ir energiją, akcentuojant visą kūną kaip visumą, kuri pabrėžia sveikatingumą ir gerovę.

Maistas, kurį valgome, yra kiekvienos kūno ląstelės ir audinio pagrindas. Maisto paskirtis – mus maitinti, stiprinti ir suteikti gyvybinės energijos. Virškinimo harmonija yra raktas į šios gyvybinės energijos, reikalingos sveikam gyvenimui, išsiskyrimą. Ajurvedos – kūrybingo ir konstruktyvaus gyvenimo mokslo – teigiama, kad kiekvieną mūsų proto ir kūno dalį valdo DOSHAS – bioenergetinės jėgos arba elementai, palaikantys gyvybę. Rafinuotas, perdirbtas ir konservuotas maistas visiškai neturi šios mitybos ir gyvybingumo. Sveikas, žalias ir natūralus maistas, sugėręs kosminę energiją, įkrautas gausiais krituliais ir saulės spinduliais, turi būti kuo geriau naudojamas sveikatai ir gerai savijautai palaikyti.

Medicinos tėvas Hipokratas sakė: “Tavo maistas yra tavo vaistas. Tu esi tai, ką valgai, ir tuo, ką valgai, tampi”.

Daugumai iš mūsų valgyti gerą maistą yra tik dar viena pareiga ir nereikšmingas dalykas. Kiek iš mūsų iš tikrųjų suvokia, kad geras maistas daro stebuklus mūsų ląstelėse ir audiniuose ir yra atsakingas už 80 proc. mūsų transformacijos. Maistas subtiliai veikia ir mūsų protą. Maistas atlieka lemiamą vaidmenį darant įtaką mūsų smegenų elgsenai, nuotaikoms ir mąstymo procesams bei kovojant su stresu. Būtent sveikas, natūralus maistas dovanoja sveikatą ir žvalumą, išlaisvindamas ir apsaugodamas mus nuo ligų. Tyrimai parodė, kad žmogaus organizme vyksta du mitybos procesai – maitinimasis ir valymasis, kuriuos reikia reguliuoti gerais ir protingais mitybos įpročiais. Jei jų nepaisoma, gali kauptis toksinai, kurie yra daugelio psichinių ir fizinių išsigimimų pagrindas.

Sveikata – tai ne tik puikus kūnas ar nulinio dydžio figūra, bet ir fizinis pasirengimas, proto mokslas ir dvasinis augimas, todėl mūsų pastangos turėtų būti integruotas požiūris į sveikatingumą. Kad tai pasiektume, valgykime tinkamą maistą, kuris neardytų mūsų virškinimo sistemos. Taip, turiu omenyje, kad tikrai neskubėkite valgyti nesveiko maisto, gaiviųjų gėrimų, pasenusio, šalto maisto, pernelyg daug mėsos ir alkoholio. Vietoj to pradėkite mėgti vaisius, daržoves, riešutus ir natūralius sveikus maisto produktus. Svarbu “patenkinti alkį, o ne pamaloninti apetitą”. Raginu jus to laikytis ir nevadinti to “dieta”. Ji nėra skirta vien svorio metimui. Priešingai, tai svarbi sveikos gyvensenos dalis.

Taigi, švęskime gerą sveikatą.

Kaip dažnai susidūrėte su žodžiais “sveika” ir “maistas” tame pačiame sakinyje, bet nusprendėte į tai nekreipti dėmesio? Nepaisant to, kad žinau daugybę sveikos mitybos privalumų, matau, kaip daugybė žmonių aplink mane sveikatą laiko savaime suprantamu dalyku. Mūsų kūnas yra toks, kokį jį sukuriame. Tad kam jį pripildyti nesveiku maistu ir galų gale nešti jo naštą.

Sveika mityba turi daugybę privalumų, kai kurie iš jų:

1. Padeda išvengti ir kontroliuoti tokias sveikatos problemas kaip širdies ligos, aukštas kraujospūdis, 2 tipo diabetas.

2. Tinkamai maitinantis organizmas tampa geriau pasirengęs susidoroti su stresu.

3. Geras maistas skatina organizmą sukurti daugiau ląstelių žudikių, kurios saugosi nuo infekcijų, taip skatindamos imunitetą.

4. Maistas aprūpina mus su ligomis kovojančiais antioksidantais ir gali sulėtinti natūralų senėjimo procesą.

Indiška mityba, jei ji apgalvota ir planuojama, yra natūrali ir neperdirbta, susidedanti iš grūdinių kultūrų, ankštinių daržovių ir dalų, vaisių ir daržovių, riešutų ir aliejinių augalų sėklų; visa tai pakankamais kiekiais, kad būtų išsaugota sveikata. Mityba ir mityba lemia 70-80 % visos jūsų transformacijos. Maistas taip pat daro įtaką jūsų mąstymui, požiūriui ir elgesiui. Yra maisto produktų, dėl kurių galite jaustis pakylėti, yra maisto produktų, dėl kurių galite tapti dirglūs ir temperamentingi, yra maisto produktų, kurie jus sužadina, ir yra maisto produktų, kurie jus atpalaiduoja.

Indijos gyventojų mityba geriausiai tinka Indijos gyventojams, priklausomai nuo mūsų kultūros, klimato sąlygų, atmosferos, užterštumo ir kt. Kartkartėmis pasimėgauti kitų virtuvių patiekalais yra puiku, bet ar kada nors norėtumėte pernelyg dažnai priklausyti tik nuo makaronų ir mėsainių ir susidurti su pavojais, susijusiais su tokio nesveiko, skaidulų neturinčio maisto vartojimu?

Kaip jau minėta, pavojaus sveikatai yra daug! Į mūsų mitybos racioną įtraukiami sudėtiniai angliavandeniai iš jowar, bajra, ragi, neskaldytų kviečių ir t. t., o ne rafinuoti angliavandeniai. Mūsų mityba sukurta taip, kad saugotų mūsų širdis, nes joje mažai aliejaus, riebalų ir cukraus. Iš tikrųjų mūsų mityba puikiai subalansuota tarp visų maisto produktų grupių – nieko per daug ir nieko per mažai. Didelis cukraus kiekis proporcingai susijęs su diabetu, didelis riebalų kiekis gali sukelti hipercholesterolemiją, hipertenziją, širdies ligas, insultą ir kt.

Mano auksinės geresnės sveikatos taisyklės:

Atminkite, kad mūsų organizmas yra pritaikytas vartoti tai, ką mes vartojame nuo vaikystės ir ką vartojo mūsų tėvai, protėviai. Mūsų kasdienė rotis, dals ir (arba) ankštinių daržovių, daržovių, daigų, salotų ir t. t. mityba užtikrins visišką sveikatą, o ne nuolatinis nesveiko maisto (mėsainių, picų, per didelio kiekio sūrio, grietinėlės ir t. t.) vartojimas. Mėgaukitės viskuo, ką mėgstate, bet nepamirškite, kad viskas, ko per mažai arba per daug, yra vienodai žalinga…

Sveikos mitybos ir svorio valdymo gairės

Laikykitės šių auksinių sveikos mitybos taisyklių / žingsnių, kad pasiektumėte sveiką svorio sumažėjimą ir maksimaliai padidintumėte savo sveikatą bei ilgaamžiškumą:

1. Rekomenduojama dažnai valgyti mažais kąsneliais. Valgykite lėtai. Dažnas valgymas apsaugo nuo alkio priepuolių, suteikia nuolatinės energijos ir efektyviai palaiko medžiagų apykaitą.

2. Maisto produktus rinkitės pagal savo pomėgius ir nesirūpinkite tiek dėl suvartotų kalorijų skaičiaus, bet sutelkite dėmesį į tinkamų maisto produktų derinimą ir porcijų dydį. Neatimkite iš savęs maisto. Tikėtina, kad dėl to kitą dieną suvalgysite daugiau.

3. Į kasdienį racioną įtraukite įvairių maisto produktų. Įtraukite sveikus maisto produktus, pavyzdžiui, daržoves, vaisius, riešutus, sėklas, daigus ir neskaldytus grūdus. Šiuose maisto produktuose yra visų būtinų maistinių medžiagų ir skaidulų, kurios reikalingos augimui, gerai sveikatai ir imunitetui.

4. Kasdien išgerkite 8-10 stiklinių skysčių, pavyzdžiui, vandens ir žolelių arbatų. Šie gėrimai yra užpildai yra alkio malšintojai.

5. Į savo racioną įtraukite šviežių vaisių, šviežių nepertrintų daržovių sulčių, daržovių, daigų, neskaldytų grūdų, riešutų ir neriebaus pieno / jogurto.

6. Po gausaus maisto išgerkite stiklinę imbiero / žaliosios arbatos. Tai pagreitina virškinimą ir pagerina medžiagų apykaitą.

7. Vartokite sveikus užkandžius, pavyzdžiui, salotas, krekerius, vaisius, nesaldintą ir neriebų jogurtą, pilno grūdo sausainius ir bandeles.

8. Gerai skaitykite etiketes ir rinkitės maisto produktus, kuriuose nėra cheminių medžiagų, pavyzdžiui, konservantų ir priedų. Ekologiškai užauginti maisto produktai yra sveikesnis pasirinkimas.

9. Venkite blogųjų riebalų, pavyzdžiui, sviesto, grietinėlės pilno pieno ir gausių salotų padažų bei padažų. Stenkitės nepašalinti gerųjų riebalų šaltinių, pavyzdžiui, riešutų, sėklų ir alyvuogių aliejaus, kuriuose yra nesočiųjų riebalų rūgščių. Šiuos maisto produktus vartokite saikingai.

10. Venkite baltų miltų produktų, pavyzdžiui, duonos ir sausainių, makaronų, baltų ryžių, perdirbtų maisto produktų ir saldžių pusryčių dribsnių. Juose trūksta skaidulinių medžiagų. Jie taip pat sukelia insulino lygio šuolį, dėl kurio kaupiasi riebalai.

11. Reguliariai mankštinkitės. Rekomenduojamas tempimas, joga, kalanetika, vaikščiojimas ir kitos lengvos aerobinės veiklos formos. Šiuos pratimus galima atlikti namuose arba sporto salėje su rekomendacijomis. Stresą galima sumažinti joga,meditacija, geru poilsiu ir sveiku miegu.

12. Venkite gaiviųjų gėrimų ir sulčių. Taip pat venkite saldumynų, desertų ir keptų užkandžių. Vietoj to valgykite įvairų maistinių medžiagų turintį maistą. Ribokite perdirbto maisto, kepto maisto ir greito maisto vartojimą. Jei privalote jų valgyti, nepamirškite laikytis saikingumo. Saikingumas yra svarbiausia, kai valgote tai, ko norite, nesijausdami nuskriausti.

13. Vietoj kepimo naudokite tokius maisto gaminimo būdus kaip troškinimas, virimas garuose, kepimas ant grotelių ir skrudinimas.

Gera sveikata yra sąmoningo įsipareigojimo rezultatas, apimantis daugelį veiksnių, pavyzdžiui, maistą, kurį valgome, pratimus, psichinę gerovę, poilsį ir miegą. Kalbant apie gerą mitybą, svarbiausias veiksnys yra nuoseklumas. Kai dažnai tenka bėgioti, jums reikia plano, kurį galėtumėte lengvai priimti ir kuriame būtų sveiko maisto pagrindas. Dažnai valgyti gerai subalansuotą maistą būtina visiems, kurie nori numesti ar išlaikyti svorį, turėti energijos ir ištvermės visą dieną, sustiprinti imunitetą, pagerinti dėmesio sutelkimą ir koncentraciją, o svarbiausia – padidinti savo sveikatingumo koeficientą!

Leave a Comment

Your email address will not be published.